Αρχική ΔιάφοραΤα νέα της αγοράς Το μουσικό παραμύθι Δώδεκα παρά δώδεκα του Ευγένιου Τριβιζά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών!

Το μουσικό παραμύθι Δώδεκα παρά δώδεκα του Ευγένιου Τριβιζά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών!

από kmir

12 para 12Τη συγκλονιστική συνάντηση του παλιού και νέου χρόνου με δεινόσαυρους, Ρωμαίους εκατόνταρχους και ένα λευκό μονόκερω, ένα βράδυ Πρωτοχρονιάς, λίγα λεπτά πριν τα μεσάνυχτα, στον προθάλαμο του χωροχρόνου, αφηγείται το μουσικό ονειρόδραμα «Δώδεκα παρά δώδεκα» του Ευγένιου Τριβιζά, σε μουσική Δημήτρη Παπαδημητρίου, που θα παρουσιαστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών από τις 18 ώς τις 30 Δεκεμβρίου.

Στο ρόλο του «Παλιού Χρόνου» ο Γρηγόρης Βαλτινός και του «Νέου Χρόνου» ο Πάνος Μουζουράκης. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Φωκάς Ευαγγελινός, τα σκηνικά – κοστούμια η Έλλη Παπαγεωργακοπούλου και τον σχεδιασμό των φωτισμών ο Γιώργος Τέλλος.

Συμμετέχουν ο Μουσικός Όμιλος Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων και η χορωδία Graduarti (απόφοιτοι Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων). Διδασκαλία-διεύθυνση χορωδιών: Χριστίνα Βαρσάμη-Κούκνη.

Η παρουσίαση της παράστασης έγινε σε ειδική συνέντευξη Τύπου στη Στοά Βιβλίου την Τετάρτη. Παρόντες ήταν όλοι οι συντελεστές της παράστασης μαζί με τον πρόεδρο της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρίας καθηγητή Γεώργιο Μπαμπινιώτη και τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Γιώργο Κουρουπό.

Ο Γεώργιος Μπαμπινιώτης τόνισε ότι πρόκειται για το μεγάλο καλλιτεχνικό γεγονός των Χριστουγέννων, με κορυφαία ποιότητα και πολλά μηνύματα. Επιπλέον τόνισε ότι εξυπηρετεί έναν ιερό σκοπό αφού τα έσοδα των παραστάσεων θα δοθούν στα Αρσάκεια Σχολεία για υποτροφίες παιδιών που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα.

Ο Ευγένιος Τριβιζάς ξεκίνησε λέγοντας πως «η ιδέα για το έργο προέκυψε από την παρατήρηση που έχω κάνει ότι οι άνθρωποι έχουν την τάση να προσωποποιούν το χρόνο» και, όπως είπε, πρόσθεσε στοιχεία από τη θεωρία για τα παράλληλα σύμπαντα. Σημείωσε, επίσης, χαρακτηριστικά ότι «ενώ μέχρι τώρα οι χρονιές χωρίζονταν σε Αnus Μirabilis και Αnus Ηoribilis τα τελευταία χρόνια οι χρονιές γίνονται όλο και Ηoribilέστερες. Η παράσταση όμως είμαι σίγουρος ότι θα είναι Μirabilis».

Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου από την πλευρά του, είπε ότι γράφοντας τη μουσική πάνω σε ένα έργο του Ευγένιου Τριβιζά ανακάλυψε πράγματα που σε μία απλή ανάγνωση δεν θα μπορούσε να ανακαλύψει. «Γνώρισα και το κάθε πετραδάκι και την κάθε λεπτομέρεια των λέξεων του Ευγένιου Τριβιζά, ένιωσα λίγο σαν το φίδι που γνωρίζει την παραμικρή λεπτομέρεια του εδάφους στο οποίο κινείται» συμπλήρωσε.

Ο Φωκάς Ευαγγελινός ανέφερε ότι ήταν πάντα όνειρό του να σκηνοθετήσει ένα έργο του Ευγένιου Τριβιζά και αναφέρθηκε στα 140 παιδιά της χορωδίας των Αρσακείων, τα οποία όπως τόνισε «δεν είναι μια χορωδία που απλά τραγουδάει. Συμμετέχουν, παίζουν και κυρίως παίζουν ενεργό ρόλο στην εξέλιξη της δράσης».

Ο Γρηγόρης Βαλτινός τόνισε ότι ήταν πάντα όνειρό του να παίξει σε μία παράσταση για παιδιά, αλλά και πάλι δεν πραγματοποιείται απόλυτα η επιθυμία του αφού το συγκεκριμένο έργο είναι και για μεγάλους και για παιδιά. «Τα μηνύματα αυτού του έργου είναι τόσα πολλά και τόσο πολυδιάστατα που θα οδηγήσουν αυτούς που θα το δουν σε αναζητήσεις και μετά την παράσταση». Ταυτόχρονα δήλωσε ότι τα κοστούμια της Έλλης Παπαγεωργακοπουλου τα συναντάς μόνο σε υπερπαραγωγές εκτός Ελλάδας.

Τέλος, ο Πάνος Μουζουράκης, ως «Νέος Χρόνος» αλλά και ως χαρακτήρας, ήταν ανατρεπτικός: «Ευχαριστώ όλους τους αφανείς ήρωες που μου επέτρεψαν να είμαι τώρα εδώ. Όλους αυτούς που πριν από μένα δεν δέχθηκαν αυτό το ρόλο» είπε, σημειώνοντας: «Ελπίζω να ανταποκριθώ σε αυτό που είχε ο Ευγένιος Τριβιζάς στο μυαλό του όταν έγραφε το ρόλο του Νέου Χρόνου».

12 para 12 2

Δειτε επισης...

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την βελτιστοποίηση της πλοήγησής σας. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Προστασίας Δεδομένων & Cookies