Αρχική Παιδί 2-6Διατροφή Τα παιδιά τρώνε… μεσογειακά

Τα παιδιά τρώνε… μεσογειακά

από kmir

Σε 5 βήματα

1. Πρώτα από όλα ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να καταναλώνουν ένα πλήρες πρωινό πριν φύγουν από το σπίτι, ώστε η μέρα τους να ξεκινάει με ενέργεια και δύναμη. Ένα ποτήρι γάλα δεν είναι αρκετό. Χρειάζεται να συνδυαστεί με φυτικές ίνες που βρίσκονται στα δημητριακά και τα προϊόντα τους, αλλά και με βιταμίνες που θα πάρουμε από ένα φρούτο ή από έναν φρεσκοστυμμένο χυμό.

2. Έπειτα προσπαθήστε να αντικαταστήσετε τις έτοιμες τροφές με σπιτικές. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από ένα γεύμα μαγειρεμένο από τους γονείς, με τα υλικά που εκείνοι έχουν επιλέξει και γνωρίζουν. Ή μάλλον… υπάρχει! Όταν υπάρχει η δυνατότητα να καταναλώνεται το εν λόγω γεύμα από όλη την οικογένεια μαζί! Εισάγετε στο εβδομαδιαίο σας διαιτολόγιο όσπρια, λαχανικά, ψάρι, ζυμαρικά, ρύζι, πατάτες, πουλερικά και λιγότερο κόκκινο κρέας και αυγά. Μάθετε στα παιδιά σας να τρώνε όλες τις τροφές, προτρέποντάς τα να δοκιμάσουν, ποτέ όμως με πίεση. Η ώρα του οικογενειακού φαγητού, άλλωστε, είναι ώρα ηρεμίας και επικοινωνίας.

3. Άλλη αντικατάσταση που μπορείτε να κάνετε, αφορά τα σνακ που υπάρχουν ανάμεσα στα κυρίως γεύματα. Προτιμάμε σαφώς ένα τοστ που θα πάρουμε από το σπίτι, με τυρί, γαλοπούλα με ελαιόλαοδο και λαχανικά, από το σάντουιτς του σχολείου με τη μαγιονέζα και τα κοινά αλλαντικά. Είναι σίγουρα καλύτερο το παστέλι με μέλι από την γκοφρέτα, όπως επίσης τα κριτσίνια ή τα μπισκότα ολικής άλεσης από τα σοκολατένια μπισκότα. Το σπιτικό κέικ που έχει και λίγο αλεύρι ολικής άλεσης, αλλά αντικαθιστάμε και τη ζάχαρη με μέλι, είναι κλάσεις ανώτερο ποιοτικά από το κέικ του περιπτέρου. Θα προσφέρει φυτικές ίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά που είναι χρήσιμα για το σώμα. Το ίδιο ισχύει για τα κουλουράκια και όλες τις λιχουδιές που κάθε παιδί και κάθε ενήλικας αγαπάει.

Για όλα υπάρχει τρόπος να παραμείνουν στη διατροφή μας, και μάλιστα να μας ωφελούν. Αρκεί να τα φτιάξουμε εμείς ή να προσέξουμε να έχουν φυτικές ίνες και φυσικά γλυκαντικά, όπως το μέλι, αγοράζοντάς τα. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι έτοιμες τροφές με πολύ αλάτι ή ζάχαρη, καθώς και πολλά κορεσμένα λιπαρά, πρέπει να εκλείψουν από την παιδική διατροφή. Όταν υπάρχει, όμως, η… υγιεινή λιχουδιά σε καθημερινή βάση, μπορούν να περιοριστούν σε μία με δύο φορές την εβδομάδα! Πολύ σημαντικό είναι να μην αντικαθίσταται ποτέ το κυρίως γεύμα από οποιασδήποτε ποιότητας λιχουδιές.

4. Μία ακόμα σημαντική συνήθεια προς υιοθέτηση της καθημερινής κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών. Συνοδέψτε το φαγητό σας με μία πολύχρωμη σαλάτα με ωμό ελαιόλαδο. Σκεφτείτε ότι κάθε χρώμα σημαίνει και άλλα θρεπτικά συστατικά! Αφήστε και τα παιδιά σας να συμμετέχουν στην παρασκευή της σαλάτας παίζοντας και δημιουργώντας. Μάθετέ τους ακόμα να παίρνουν μαζί τους στο σχολείο φρούτα ή φρέσκους χυμούς, όπως επίσης ότι το απόγευμα έρχεται κάποια στιγμή η ώρα του φρούτου.

5. Τέλος, προσπαθήστε να μην παρασύρεστε από τις συνήθειες της εποχής και προτρέψτε τα παιδιά σας να βγαίνουν έξω για να παίζουν και να αθλούνται τουλάχιστον 1-2 ώρες την ημέρα, ανάλογα με την ηλικία τους. Αν αντικαταστήσουμε τις ώρες της τηλεόρασης και του υπολογιστή με χρήσιμο χρόνο φυσικής δραστηριότητας, συμπληρώνουμε το προφίλ του επιθυμητού μεσογειακού τρόπου ζωής που χαρίζει υγεία και ευεξία.

Δειτε επισης...

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την βελτιστοποίηση της πλοήγησής σας. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Προστασίας Δεδομένων & Cookies