Αρχική ΔιάφοραΣυνεντεύξεις Συζητάμε με την Ελένη Πετρουλάκη, γυμνάστρια

Συζητάμε με την Ελένη Πετρουλάκη, γυμνάστρια

από kmir

eleni-petroulaki-2Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα συναντήσαμε την Ελένη Πετρουλάκη σε ένα από τα γυμναστήρια που διατηρεί και μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις της περί μητρότητας.

Εμείς, φυσικά, «αρπάξαμε»… την ευκαιρία και μάθαμε πολύ χρήσιμες συμβουλές για να διατηρούμαστε σε φόρμα. Θα χρειαστούμε, άλλωστε, τις συμβουλές της, γιατί οι γιορτές πλησιάζουν… Με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

 

Θα ήθελα να μας παρουσιάσετε τον εαυτό σας σε 2-3 γραμμές.

Ένας απλός άνθρωπος, όπως όλοι, με σάρκα και οστά, καθημερινός όσο κι εσείς. Με οικογένεια με 3 παιδιά και ένα γεμάτο επαγγελματικό πρόγραμμα.

Πόσο σημαντική είναι η άθληση για μια γυναίκα; Ποια είναι τα οφέλη που θα αποκομίσει;

Το λέω πάρα πολλά χρόνια, για την ακρίβεια σχεδόν 19 χρόνια που βρίσκομαι επαγγελματικά στο χώρο της γυμναστικής, ότι γυμναστική= υγεία. Τα οφέλη κατά πρώτον αφορούν την υγεία μας και κατά δεύτερον την αισθητική, την καλαισθησία της εξωτερικής εμφάνισης.

Τι πρόγραμμα γυμναστικής θα προτείνατε σε γυναίκες που δεν έχουν αρκετό χρόνο και προσπαθούν να συνδυάσουν δουλειά και οικογένεια;

Θα πρότεινα οποιοδήποτε πρόγραμμα γυμναστικής τούς ευχαριστεί. Το πιο σημαντικό είναι να ασκούνται, και όχι τι πρόγραμμα γυμναστικής ακολουθούν. Ακόμα και το περπάτημα σε τακτά χρονικά διαστήματα είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη -αεροβική- άσκηση, η οποία ξεκουράζει και το πνεύμα αν γίνεται σε εξωτερικό χώρο, και ειδικά στη φύση. Είμαι κι εγώ μια γυναίκα που συνδυάζει δουλειά και οικογένεια και καταλαβαίνω απόλυτα όλες αυτές τις γυναίκες, και γι’ αυτό και είμαι σε θέση να τους πω ότι η γυμναστική θα τις βοηθήσει να αντεπεξέρχονται καλύτερα στις υποχρεώσεις τους.

Με τη γυμναστική καταφέρνουμε να εξασκήσουμε και να το σώμα μας και να εκτονώσουμε το στρες που αποκτούμε από τις πιέσεις της ζωής. Γινόμαστε πιο δραστήριες, καθώς το σώμα μας «ξεκλειδώνει» και κάνουμε τις δουλειές, αλλά και όλες μας τις κινήσεις με μεγαλύτερη ευλυγισία. Επίσης, βελτιώνουμε την αναπνοή και το περπάτημά μας, γυμνάζουμε τον μεταβολικό μας ρυθμό, ώστε να κάνουμε καύσεις, με αποτέλεσμα να νιώθουμε και να δείχνουμε καλά. Σε διαφορετική περίπτωση, νιώθουμε βαριές, άτονες, χωρίς ενέργεια, χωρίς όρεξη, και σταδιακά χάνουμε τη μάχη με το σώμα μας. Αν δεν καταπολεμήσουμε έγκαιρα αυτή την «κακή» μας τάση, σύντομα θα βρεθούμε υπέρβαρες και χωρίς καμία αυτοπεποίθηση, και τότε θα έχουμε σίγουρα και κατάθλιψη. Για το λόγο αυτόν, μην το αναβάλλετε άλλο, δεν σας συμφέρει.

Με τους έντονους ρυθμούς ζωής σε μια μεγαλούπολη πώς μπορούμε να επιτύχουμε ψυχική και σωματική υγεία;

Όπως σας είπα και πριν, η πίεση της καθημερινότητας και η έλλειψη άσκησης και κίνησης διαταράσσει, δυστυχώς, την ψυχική μας ισορροπία. Η κατάθλιψη είναι ένα από αυτά και αυξάνεται ραγδαία. Κι εδώ θέλω να σας μιλήσω για το νέο μου πρόγραμμα, που βασίστηκε σε αυτήν ακριβώς την ανάγκη της εποχής, και έχει ξεκινήσει από την Αμερική. Ονομάζεται Soulution και είναι συνδυασμός από 12 στάσεις της γιόγκα με τις πέντε θιβετιανές ασκήσεις, γνωστές ως το ελιξίριο της νεότητας!

Οι στάσεις αυτές είναι δομημένες έτσι ώστε να διεγείρουν την έκκριση ενδορφινών, να βελτιώσουν την κυκλοφορία του αίματος σε όλο το σώμα και τον εγκέφαλο, να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση, να αντιμετωπίσουν την κατάθλιψη και να τονώσουν τον μυϊκό ιστό. Είναι ό,τι καλύτερο για αναζοωγόνηση, ευεξία και αναπλήρωση της χαμένης ενέργειας. Είναι το νέο ρεύμα στη γυμναστική από το Χόλιγουντ, με φανατική οπαδό του την Αντζελίνα Τζολί.

Πώς προέκυψε η ενασχόλησή σας με την Power yoga; Tι διαφορά έχει από την κλασική γυμναστική, αλλά και σε σχέση με παρόμοια είδη εκγύμνασης;

Και τότε είχα αναζητήσει κάτι καινούργιο στην άσκηση, κάτι που θα δημιουργούσε πραγματικά αλλαγή στον τρόπο εκγύμνασης Ταξίδεψα στη Νέα Υόρκη, όπου την εποχή εκείνη είχε μπει δυναμικά στον τρόπο άσκησης των σταρ του Χόλιγουντ η γιόγκα. Παρακολούθησα σεμινάρια, μίλησα με δασκάλους της γιόγκα, οι οποίοι με μύησαν πραγματικά στη φιλοσοφία αυτή, που βασιζεται στην αρμονία σώματος και του πνεύματος. Είδα DVD, επισκέφθηκα χώρους εκμάθησης γιόγκα, οι οποίοι ήταν εντελώς μίνιμαλ και λιτοί.

Επίσης, διδάχτηκα γιόγκα και στο Βελιγράδι από έναν δάσκαλο που είχε ζήσει πολλά χρόνια στο Θιβέτ και, γυρνώντας στην Ελλάδα, εφάρμοσα όλα αυτά που είχα διδαχτεί και έφτιαξα το πρόγραμμα Power Yoga, ένα πρόγραμμα που αποτελείται από έναν συνδυασμό από δυναμικές ασκήσεις της γιόγκα και θιβετιανές ασκήσεις, δομημένες αρμονικά μεταξύ τους, ώστε να ενεργοποιούν όλα τα εσωτερικά μας όργανα και όχι μόνο το μυικό μας σύστημα. Βασίζεται στην αυτοσυγκέντρωση, στις αναπνευστικές τεχνικές και στην ισορροπία του σώματος και του πνεύματος. Βοηθάει να αποκτήσουμε ενέργεια, καλή ψυχολογική διάθεση, κάψιμο λίπους, μυική γράμμωση και ενδυνάμωση και απευθύνεται σε όλους, ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, κατάστασης υγείας, σωματικού βάρους, σωματότυπου, προηγούμενης εμπειρίας ή επιπέδου φυσικής κατάστασης.

Πιστεύετε ότι η στροφή αυτή, στην εναλλακτική γυμναστική, τις εναλλακτικές θεραπείες, την εναλλακτική διατροφή, είναι στάση ζωής ή μόδα που θα περάσει;

Είναι στάση ζωής, γι’ αυτό και έχει αντέξει τόσο στο χρόνο, και μάλιστα έχουν δημιουργηθεί και πολλά προγράμματα με βάση τις στάσεις της γιόγκα.

Ποια είναι τα κυριότερα «ατοπήματα» της Ελληνίδας, όσον αφορά τη διατροφή της και την ζωή που ακολουθεί; Τι θα την συμβουλεύατε;

Νομίζω ότι το κυριότερο «ατόπημα», για να χρησιμοποιήσω τη δική σας λέξη, γενικά για τον Έλληνα, είναι το «μεγάλο» βραδυνό γεύμα. Οι Έλληνες, δυστυχώς, τρεφόμαστε κάπως «ανάποδα», αν μου επιτρέπετε την έκφραση. Ο σωστός τρόπος διατροφής είναι ένα μεγάλο και πλούσιο σε θρεπτικές αξίες γεύμα, ένα δεκατιανό, ένα καλό μεσημεριανό, ένα απογευματινό σνακ και ένα μικρό και προσεγμένο βραδυνό, όχι όμως μετά τις 8.30 το βράδυ.

Δειτε επισης...

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την βελτιστοποίηση της πλοήγησής σας. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Προστασίας Δεδομένων & Cookies