Αρχική Μωρό 0-2Ανάπτυξη Τα σημάδια ότι το παιδί είναι χαρισματικό!

Τα σημάδια ότι το παιδί είναι χαρισματικό!

από kmir

Τι μπορώ να κάνω για να βοηθήσω το παιδί μου;

Είναι αλήθεια ότι οι περισσότεροι γονείς χαρισματικών παιδιών καταλαβαίνουν από νωρίς τις ξεχωριστές ικανότητες των παιδιών τους. Υπάρχουν ωστόσο περιπτώσεις όπου πρώτοι οι δάσκαλοι διαπιστώνουν ότι το παιδί είναι εξαιρετικό από κάθε άποψη, καθώς οι μοναδικές δυνατότητες του μπορεί να μην είναι εμφανείς ώσπου να βρεθεί σε ένα περιβάλλον που μπορεί να τις αναδείξει.

Σε όλες τις περιπτώσεις, η εκτίμηση της ψυχοκινητικής και κοινωνικής ανάπτυξης του παιδιού από έμπειρο Παιδίατρο-Αναπτυξιολόγο θα καταδείξει τα υψηλά επίπεδα απόδοσης και επιτυχίας σε όλους τους τομείς.

Η αξιολόγηση ενός παιδιού από την ηλικία των 4 χρόνων μπορεί να δώσει αρκετές πληροφορίες στον ειδικό για περαιτέρω καθοδήγηση της οικογένειας και παρακολούθηση του παιδιού.

Οι ηλικίες όμως των 7 με 8 χρόνων είναι οι ιδανικές για μία ακριβή διάγνωση και πιο εμπεριστατωμένη καθοδήγηση.

Δυστυχώς στην ηλικία των 10 ή και μεγαλύτερη, πολλά από αυτά τα παιδιά έχουν εκτεθεί σε ένα ακατάλληλο και βαρετό για εκείνα εκπαιδευτικό περιβάλλον, χάνοντας τον ενδιαφέρον τους για μάθηση και κοινωνική επαφή και καταξίωση.

Ο ειδικός Παιδίατρος- Αναπτυξιολόγος είναι επίσης σε θέση να διακρίνει αν το παιδί σας είναι χαρισματικό, δηλαδή διαθέτει εξαιρετικές ικανότητες ταυτόχρονα σε πολλούς γνωστικούς τομείς, ευφυές, δηλαδή παρουσιάζει εξαιρετικά υψηλές αποδόσεις σε κάποιες γνωστικές δοκιμασίες αλλά αποδίδει φυσιολογικά ή και ακόμα με δυσκολίες σε άλλους αναπτυξιακούς τομείς, ή ταλαντούχο, δηλαδή έχει εξαιρετικές ικανότητες σε ένα μόνο ειδικό τομέα της επιστήμης ή της τέχνης π.χ., τη μουσική, ή μόνο στα μαθηματικά.

Από τη στιγμή λοιπόν που θα ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιολόγησης του παιδιού, ο Aναπτυξιολόγος, σε συνεργασία με τους γονείς και τον δάσκαλο και σχολικό σύμβουλο του παιδιού, θα μεριμνήσουν ώστε το παιδί να έχει πρόσβαση στις κατάλληλες υπηρεσίες και να του δοθούν οι κατάλληλες ευκαιρίες.

Βέβαια, το εκπαιδευτικό μέτρο τη επιτάχυνσης (το να «πηδάς» μια τάξη) δεν είναι πάντα εύκολο, ούτε είναι πάντα η κατάλληλη λύση, γιατί και στις μεγαλύτερες εκείνες τάξεις χρησιμοποιείται το ίδιο εκπαιδευτικό σύστημα.

Εξάλλου, αν για παράδειγμα το παιδί είναι μικρόσωμο και κοινωνικά δεν έχει την ίδια ωριμότητα με τα παιδιά της μεγαλύτερη τάξης, ίσως μια τέτοια μετακίνηση να του δημιουργήσει πολλά προβλήματα.

Ειδικοί στην εκπαίδευση χαρισματικών παιδιών υποστηρίζουν πως δεν χρειάζονται ειδικές τάξεις για παιδιά με εξαιρετικές ικανότητες, αν ο εκπαιδευτικός έχει γνώσεις και εμπειρία πάνω στο θέμα και οι συνθήκες του επιτρέπουν να ενισχύει τη δουλειά που κάνει με αυτά τα παιδιά, ενώ δουλεύει σε μία συνηθισμένη τάξη, κάτι που καλείται εκπαιδευτικό μέτριο εμπλουτισμού της ύλης.

Για παράδειγμα, ένα παιδί με IQ 130 έχει ρυθμό μάθησης 8 φορές μεγαλύτερο από ένα παιδί με IQ κάτω από 70, αρκεί να βρεθεί στο κατάλληλο περιβάλλον! Αν αφήσουμε αυτό το παιδί χωρίς ερεθίσματα κατάλληλα για το επίπεδο του, χάνεται η προσοχή του, το ενδιαφέρον του για μάθηση, η συμμετοχή του σε οτιδήποτε, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση πια να μάθει οτιδήποτε, ακόμα και αυτά που μαθαίνουν τα συνομήλικα παιδιά του στην ίδια τάξη!

Δεν είναι τυχαίο που κάποια χαρισματικά άτομα φέρουν την διάγνωση της διάσπασης προσοχής ή της προβληματικής συμπεριφοράς μέσα στην τάξη. Πρόκειται δηλαδή για την άλλη όψη του νομίσματος των μαθησιακών δυσκολιών, καθώς και στις δύο περιπτώσεις, το παιδί έχει τον δικό του ρυθμό και τρόπο μάθησης, διαφορετικό από εκείνον των άλλων παιδιών της τάξης και συχνά είναι κοινωνικά πολύ ευαίσθητο και πέφτει θύμα απομόνωσης και σχολικού εκφοβισμού.

Αν το σχολείο δεν προσφέρει ειδικές υπηρεσίες ή προχωρημένα τμήματα για προικισμένα παιδιά, ίσως χρειαστεί να αναζητήσετε εξωσχολικές δραστηριότητες και άλλες διεξόδους για το παιδί σας, όπως επισκέψεις με δραστηριότητες σε μουσεία, ζωολογικούς κήπους ή σε βιβλιοθήκες ή ακόμα και σε συναυλίες, ταξίδια και οργανωμένες εκδρομές στη φύση.

Είναι αναπόφευκτο για όλους μας να χαιρόμαστε με τις ξεχωριστές ικανότητες των παιδιών μας. Αλλά θα πρέπει πάντα να προσέχουμε να ξεχωρίζουμε ποια είναι τα πραγματικά ενδιαφέροντα του παιδιού και ποιες οι δικές μας προσωπικές φιλοδοξίες.

Τότε τα παιδιά μας θα είναι πιο ευτυχισμένα, πιο ικανά και θα νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια τόσο συναισθηματικά όσο και πνευματικά. Ας αποφύγουμε λοιπόν να ασκούμε υπερβολική πίεση στα παιδιά μας, όχι μόνο όσον αφορά στα μαθήματα, αλλά και στην άθληση, στη μουσική ή στην κοινωνική τους ζωή.

Παρέχοντας ένα πλούσιο και ισορροπημένο περιβάλλον στο παιδί μας θα βοηθήσουμε και εμείς το χάρισμα του να γίνει μια ξεχωριστή δημιουργία!

Δειτε επισης...

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την βελτιστοποίηση της πλοήγησής σας. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Προστασίας Δεδομένων & Cookies