Αρχική Παιδί 2-6Υγεία Πως να προστατευτείτε από τις ιώσεις!

Πως να προστατευτείτε από τις ιώσεις!

από kmir

Το φαγητό!

Όσον αφορά το φαγητό, επειδή στις περισσότερες των περιπτώσεων η όρεξη είναι μειωμένη, αυτό δεν πρέπει να μας ανησυχήσει ιδιαίτερα γιατί σίγουρα θα επανέλθει σε 2-3 μέρες και μόλις το παιδί νιώσει καλύτερα. Απλώς προσέχουμε να γίνονται πιο συχνά και πιο πολλά μικρά γεύματα τηρώντας ένα ωρολογιακό πρόγραμμα (ανά 2-2.30 ώρες) όπως ακριβώς κάνουμε και με την φαρμακευτική αγωγή.

Τα γεύματα να είναι εύπεπτα και εύγευστα για να αυξήσουν την όρεξη του παιδιού χωρίς να επιβαρύνουν το πεπτικό του σύστημα. Να είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά (βιταμίνες, αντιοξειδωτικά, μεταλλικά στοιχεία) και πρωτεΐνες (υψηλής βιολογικής αξίας) γιατί ο πυρετός αυξάνει τις ανάγκες και τον βασικό μεταβολισμό.

Τα κύρια γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό) να αποτελούνται από ένα συνδυασμό (μια τριάδα) ζωικής τροφής (γαλακτοκομικά, κρέας, κοτόπουλο, κιμά κλπ), μαζί με αμυλούχες τροφές (δημητριακά πρωινού, ψωμί, ρύζι, πατάτες, ζυμαρικά κλπ) και μια φρέσκια τροφή όπως είναι οι σαλάτες ή τα φρέσκα φρούτα ή ο φυσικός χυμός.

Δίνουμε έμφαση στην κατανάλωση σούπας (κοτόσουπα, γιουβαρλάκια, κρεατόσουπα, τραχανάς με τυρί κλπ), γιατί πέρα απ τη θρεπτική της αξία συμβάλλει και στη σωστή ενυδάτωση του ταλαιπωρημένου οργανισμού, όπως επίσης και στη συχνή κατανάλωση νερού, ζεστών αφεψημάτων (τσάι, χαμομήλι) και χυμού αραιωμένου με νερό.

Τα φρούτα, ο φυσικός χυμός (πορτοκαλιού) και τα λαχανικά είναι αναγκαία, γιατί είναι τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά που βοηθούν το ανοσοποιητικό σύστημα και επιταχύνουν την ανάρρωση.

Το γιαούρτι, το αριάνι-κεφίρ, το τυρί (φέτα) σαν προϊόντα ζύμωσης είναι πλούσιες πηγές προβιοτικών (φιλικών βακτηρίων για την υγεία του πεπτικού), αποτελούν άριστα ενδιάμεσα γεύματα που τονώνουν τον οργανισμό και μειώνουν τις επιπτώσεις των φαρμάκων (αντιβιοτικών).

Καλό θα ήταν να αποφύγουμε την κατανάλωση αναψυκτικών, επεξεργασμένων τροφίμων και αντί των γλυκών μια πιο σωστή και θρεπτική επιλογή θα ήταν το σπιτικό ρυζόγαλο.

Τέλος μη ξεχνάμε ότι αυτό που πραγματικά χρειάζονται τα παιδιά, είναι η φροντίδα και η στοργή των γονέων, για να νιώσουν πραγματικά καλά και να ξεπεράσουν εύκολα και με ασφάλεια οποιαδήποτε ίωση.

Το κακό είναι ότι η κούραση και το ξενύχτι καταβάλλει καμιά φορά τον έναν ή ακόμη χειρότερα και τους δύο γονείς με αποτέλεσμα την εμφάνιση συμπτωμάτων και σ΄αυτούς. Τότε πραγματικά η κατάσταση δυσκολεύει γιατί έχει μετατραπεί πλέον σε οικογενειακή υπόθεση.

Δειτε επισης...

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την βελτιστοποίηση της πλοήγησής σας. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Προστασίας Δεδομένων & Cookies