Αρχική Παιδί 2-6Φροντίδα Οι τρομοκρατικές επιθέσεις & η ψυχολογική διάσταση στο παιδί!

Οι τρομοκρατικές επιθέσεις & η ψυχολογική διάσταση στο παιδί!

από kmir

girl crying 1Οι τρομοκρατικές επιθέσεις ολοένα και αυξάνονται σε παγκόσμιο επίπεδο με πολλά αθώα θύματα…

Το παιδί μέσω των Μ.Μ.Ε. και της τεχνολογίας γίνεται δέκτης της ανθρώπινης βίας, εκτεθειμένο στους ταχύς και έντονους ρυθμούς των ειδήσεων μέσα από τις εντυπωσιακές εικόνες.

Της Λίλιαν Σουμέλη, Ψυχολόγου- Οικογενειακής συμβούλου

Η βία μπορεί να έχει μακροχρόνιες επιπτώσεις στο παιδί, πόσο μάλλον όταν το παιδί δεν έχει την επαρκή γνωστική ικανότητα για να «φιλτράρει» αυτά που παρακολουθεί ή ακούει να αφηγούνται οι ενήλικες ή ακόμη και οι συνομήλικοι του.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα συχνά να δημιουργεί με τη φαντασία του μια διαστρεβλωμένη πραγματικότητα.

Ο ρόλος του γονιού!

Μέσα σ’ένα τέτοιο πλαίσιο, ο ρόλος του γονιού είναι να χτίσει μία γέφυρα επικοινωνίας με το παιδί, συμβάλλοντας έτσι στο απαραίτητο «φιλτράρισμα» που χρειάζεται το παιδί στην είδηση μίας τρομοκρατικής ενέργειας για την πρόληψη ενός ενδεχόμενου ψυχικού τραύματος.

Το πως το παιδί θα βιώσει και θα κατανοήσει μία τρομοκρατική επίθεση στη σωστή βάση και ρεαλιστική της διάσταση και το πως θα εσωτερικεύσει ένα τέτοιο αιφνίδιο και βίαιο γεγονός, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον γονιό.

Η προσέγγιση του γονιού προς το παιδί απαιτεί αρχικά από τον ίδιο να επεξεργαστεί και να διαχειριστεί τα δύσκολα αλλά φυσιολογικά συναισθήματά του, που μπορεί να είναι αυτά της απειλής για τη σωματική και ψυχική του ακεραιότητα καθώς και ο φόβος της απώλειας και του θανάτου.

Η ενημέρωση θα πρέπει να γίνεται από το γονιό ως πρόσωπο με το οποίο το παιδί νιώθει την συναισθηματική ασφάλεια κι αυτό θα πρέπει να το κάνει με ψυχραιμία, υπομονή, σαφήνεια, με αγάπη και ενσυναίσθηση, χωρίς ο γονιός να μειώσει άθελά του τα συναισθήματά του παιδιού λέγοντας του «μην υπερβάλλεις».

Στόχος είναι μέσα από την επικοινωνία και τη συναισθηματική ανταλλαγή γονιού – παιδιού, να δημιουργηθεί η κατάλληλη ατμόσφαιρα και να δοθεί χώρος στο παιδί να εκφράσει στο δικό του χρόνο τις απορίες και τα συναισθήματά του σχετικά με το τι πραγματικά έχει συμβεί.

Ο γονιός θα πρέπει να στηρίξει το παιδί ακούγοντάς το με προσοχή και απαντώντας στις ερωτήσεις του, με ακριβή τρόπο και κυρίως με κατανόηση και αποδοχή για να νιώσει στοργή, εμπιστοσύνη και εσωτερική ασφάλεια που θα το βοηθήσει στη διαχείριση των συναισθημάτων του.

Έτσι το παιδί σταδιακά θα χτίσει τις απαραίτητες ψυχικά δεξιότητες που χρειάζεται ούτως ώστε ως ενήλικας να αντιμετωπίζει με ισορροπία τα συναισθηματικά δύσκολα γεγονότα της ζωής.

Οι πληροφορίες που μπορούμε να μοιραστούμε με το παιδί εξαρτώνται από το αναπτυξιακό του επίπεδο, λαμβάνοντας πάντα υπόψη την συναισθηματική του ετοιμότητα και ικανότητα κατανόησης σε σχέση με την ηλικία του.

Το παιδί κυρίως προσχολικής ηλικίας αλλά και το παιδί σχολικής ηλικίας, καλό θα είναι να μη γίνεται δέκτης των ειδήσεων στην τηλεόραση ή στο διαδίκτυο.

Ο γονιός θα ήταν σκόπιμο να μην αναφέρει λεπτομέρειες σχετικά με γεγονότα τρομοκρατικής βίας, που ενδέχεται να του προκαλέσουν μεγαλύτερη αναστάτωση και φόβο.

Αντίθετα, προτιμότερο είναι να ακούσουμε προσεκτικά το παιδί τι έχει να μας πει και να μας ρωτήσει σχετικά με αυτά που αντιλαμβάνεται, που αισθάνεται για μία τρομοκρατική επίθεση.

Επιπλέον είναι σημαντικό ο γονιός να του εξηγήσει ότι οι τρομοκρατικές επιθέσεις συμβαίνουν σπάνια και να το διαβεβαιώσει ότι όλα είναι καλά στην οικογένειά του και ότι είναι ασφαλές.

Δειτε επισης...

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την βελτιστοποίηση της πλοήγησής σας. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Προστασίας Δεδομένων & Cookies