Αρχική Παιδί 2-6Διατροφή Νηστέψτε με ασφάλεια τα παιδιά!

Νηστέψτε με ασφάλεια τα παιδιά!

από kmir

Η πρωτεΐνη: Οι ανάγκες των εφήβων σε πρωτεΐνη είναι ιδιαίτερα αυξημένες, λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης του οργανισμού, γιατί τα αμινοξέα, από τα οποία συντίθενται οι πρωτεΐνες, χρησιμοποιούνται για το σχηματισμό αιμοσφαιρίνης, ορμονών, οργάνων του σώματος κτλ. Δώστε προσοχή λοιπόν στη νηστεία, ώστε να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Πως το πετυχαίνουμε αυτό; Καταναλώνοντας καθημερινά συνδυασμούς φυτικών πρωτεϊνών, όπως όσπρια με ρύζι ή πλιγούρι ή ψωμί, γάλα αμυγδάλου με δημητριακά πρωινού και ξηρούς καρπούς, διάφορα είδη οσπρίων ταυτόχρονα, θαλασσινά με δημητριακά και λαχανικά κτλ

Τα παιδιά και έφηβοι φυσικά δεν λατρεύουν τα όσπρια, τα λαχανικά, τα θαλασσινά. Τι μπορούμε να κάνουμε για αυτό;

Η σωστή διατροφή απαιτεί το σώμα να λαμβάνει τροφές από ΟΛΕΣ τις κατηγορίες τροφίμων και όλα τα θρεπτικά συστατικά. Στα άτομα, που ακολουθούν νηστεία, όμως χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην ημερήσια διατροφή τους, για να μπορέσουν να έχουν μια όσο το δυνατόν πιο σωστή θρέψη και να μην ταλαιπωρηθούν οργανικά κατά την διάρκεια της νηστείας .

Τα πλεονεκτήματα από την νηστεία για την υγεία των παιδιών και εφήβων είναι το γεγονός ότι συχνά έχουν χαμηλά επίπεδα των λιπιδίων στον ορό και χαμηλότερο σωματικό λίπος σε σύγκριση με τους υπόλοιπους έφηβους.

Οι οικογένειες θα πρέπει να γνωρίζουν τις κατάλληλες εναλλακτικές λύσεις αντικατάστασης του κρέατος και εναλλακτικά των γαλακτοκομικών προϊόντων, δεδομένου μάλιστα ότι πολλά νηστίσιμα τρόφιμα δεν είναι καλές πηγές σιδήρου και συχνά τα ανθρακούχα ποτά προτιμώνται από τους εφήβους, αντί για το γάλα. Κάποιες έξυπνες ιδέες, για να μπορέσετε να δώσετε στα παιδιά και τους έφηβους που νηστεύουν, για να λάβουν όλα τα θρεπτικά συστατικά είναι οι εξής:

Προτάσεις για συνταγές:

Οι παρακάτω συνταγές μπορούν να αποτελέσουν ένα δελεαστικό νηστίσιμο γεύμα θρεπτικό, νόστιμο και οπτικά δελεαστικό:

Οι σταφιδομπουκιές με πορτοκάλι καθώς και το κέικ ολικής με φρούτα ή ένα κομμάτι μανιταρόπιτα ή πίτσα με αλεύρι ολικής μαζί με ένα φρούτο ή ένα ποτήρι χυμό, μπορεί να αποτελέσει ένα θρεπτικό κολατσιό για το σχολείο ή να βοηθήσει, όταν το παιδί σας έχει αδυναμία στα γλυκά.

Χταποδοκεφτέδες φούρνου, που θα τους κάνετε σάντουιτς με ψωμί ολικής και φρέσκα λαχανικά ή σάλτσα λαχανικών (που μπορεί να σας έχει περισσέψει από μια μακαρονάδα) ή με σάλτσα μουστάρδας.

Φαβοκεφτέδες φούρνου, που θα τους κάνετε σάντουιτς με ψωμί ολικής, ντοματίνια και ένα κομμάτι τυρί τόφου.

Φακές σαλάτα, που θα συνοδέψετε με ένα κομμάτι μανιταρόπιτα ή πίτσα νηστίσιμη.

Φακόρυζο, που θα συνοδέψετε με σαλάτα θαλασσινών

Λαζάνια με πράσα (αντί για πράσο μπορεί να είναι και κάποιο άλλο πράσινο λαχανικό, που προτιμά το παιδί σας ή ακόμη και με πιπεριές ) ή μια μακαρονάδα ολικής με σάλτσα λαχανικών, μανιταριών και κιμά σόγιας ή τυρί τόφου τριμμένο.

Σουβλάκι σόγιας ψητό με πιπεριές ή με ντοματίνια και μια αραβική πίτα ολικής.

Μουσακάς σόγιας με συνοδεία από λαχανικά όπως: ντοματίνια, αγγουράκι, καρότα κομμένα σε ροδέλες και προσθέστε και πέστο με κόκκινες πιπεριές και καρύδια για να βουτάνε στα λαχανικά.

Μπιφτεκάκι σόγιας ή τόφου με ντρέσινγκ λεμονιού και μυρωδικών και τσιπς σέλινου και μια πίτα ολικής ή πατάτες φούρνου (Μπορεί να αποτελέσει ένα θρεπτικό βραδινό).

Ντοματίνια, καρότο, πιπεριά κόκκινη σε μεγάλα κομμάτια με μανιταρόπιτα ή πίτσα νηστίσιμη και πέστο με κόκκινες πιπεριές με καρύδια (για να βουτάνε τα λαχανικά). Μπορεί να αποτελέσει ένα θρεπτικό βραδινό)

Μπαστουνάκια καρότο και αγγουράκι με ένα κομμάτι μανιταρόπιτα ή τυροπιτάκια (Μπορεί να αποτελέσει ένα θρεπτικό βραδινό).

Πολύ περισσότερες ιδέες θα βρείτε στο βιβλίο μου, Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΝΗΣΤΕΙΑ – θεωρία και πράξη

Καλή σαρακοστή με υγεία και ευεξία!

Δειτε επισης...

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την βελτιστοποίηση της πλοήγησής σας. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Προστασίας Δεδομένων & Cookies