Αρχική Είμαι ΈγκυοςΠρακτικός Οδηγός Γυμναστική και εγκυμοσύνη: οι προτάσεις μας

Γυμναστική και εγκυμοσύνη: οι προτάσεις μας

από kmir

4. Πότε αντενδείκνυται η γυμναστική κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Απόλυτες αντενδείξεις

  • Διαγνωσμένη καρδιακή νόσος
  • Πρόωρη ρήξη υμένων
  •  Κίνδυνος πρόωρου τοκετού
  •  Ανεπάρκεια τραχήλου
  •  Προδρομικός πλακούντας
  •  Ιστορικό 3-4 αποβολών
  •  Δίδυμη ή τρίδυμη κύηση
  •  Κολπική αιμορραγία
  •  Υπερτασική νόσος της εγκυμοσύνης.

Προσοχή! Η άσκηση θα πρέπει να διακόπτεται εάν υπάρχει οποιαδήποτε ένδειξη ότι κάτι δεν πάει καλά. Πόνος, ζάλη, δυσκολία στην αναπνοή, δυσφορία, ταχυκαρδία, κράμπες, κολπική αιμορραγία, πόνος στο στήθος, υπερβολική κόπωση.

Aqua yoga

Το aqua yoga βασίζεται στις αρχές της yoga και στόχος του είναι να βοηθήσει τη μέλλουσα μητέρα και το μωρό να χαλαρώνουν, απολαμβάνοντας μαζί απλές κινήσεις, συνδυασμένες με τον έλεγχο της αναπνοής. Το σώμα μέσα στο νερό δουλεύει καλύτερα και ολοκληρωμένα, με άνεση, χωρίς επιβάρυνση των συνδέσμων και αύξηση της θερμοκρασίας. Βασικό για την καλύτερη εφαρμογή των ασκήσεων είναι να μάθει η έγκυος να διατηρεί την ευθυγράμμιση του σώματος μέσα στο νερό. Έχοντας βυθισμένο το σώμα της μέχρι τους ώμους, δουλεύει ομοιόμορφα όλα τα μέρη του, λόγω της αντίστασης, και μειώνει το βάρος της μόνο στο 10%.  Επίσης, η υδροστατική πίεση, επιδρώντας σε όλα τα όργανα, και κυρίως στο καρδιαγγειακό, ωφελείται από μια φλεβική αναστροφή, με αποτέλεσμα να κρατάει χαμηλούς τους καρδιακούς σφυγμούς. Έτσι, η έγκυος μπορεί να ακολουθήσει το πρόγραμμα αυτό έως και τη μέρα που θα γεννήσει, αλλά και μετά, στην περίοδο της λοχείας.

Τα κυριότερα οφέλη

  •  Πετυχαίνουμε ασκήσεις ενδυνάμωσης με ελάχιστη ένταση.
  •  Ενδυνάμωση του νευρικού συστήματος.
  •  Βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος στην περιοχή της λεκάνης.
  •  Προάγει την ισορροπία των ορμονών.
  •  Αυξάνει τη χρήση του οξυγόνου στο αίμα και στην καρδιά.
  •  Δυναμώνει τους μυς, βοηθάει στη βελτίωση της ισορροπίας, στην ευθυγράμμιση και στην ευλυγισία της σπονδυλικής στήλης.
  •  Διατηρεί την ελαστικότητα των συνδέσμων και των αρθρώσεων.
  •  Προάγει τον δέσιμο μεταξύ μητέρας και παιδιού.
  •  Προάγει θετικά συναισθήματα και μειώνει το άγχος, χαλαρώνει και ηρεμεί.
  •  Το νερό προσφέρει ένα δροσιστικό και άνετο περιβάλλον για άσκηση, κυρίως σε προχωρημένη εγκυμοσύνη.
  •  Λειτουργεί θεραπευτικά στη μητέρα ύστερα από έναν δύσκολο τοκετό και στην επιλόχεια κατάθλιψη.
  •  Προσφέρει χαρά και ευχαρίστηση.
  •  Βοηθάει στην καλύτερη φυσική κατάσταση της εγκύου και στην επαναφορά στην αρχική της σωματική κατάσταση πριν από την εγκυμοσύνη.

Ιnfo: Μπορείτε να κάνετε μαθήματα aqua yoga στο κολυμβητήριο «Αθηνά», στο Πάτημα Χαλανδρίου, και στο κολυμβητήριο «Aqua life», στην Άνοιξη.

Δειτε επισης...

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την βελτιστοποίηση της πλοήγησής σας. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Προστασίας Δεδομένων & Cookies