Αρχική Ειμαι Μαμά & ΓυναίκαΔιατροφή & Άσκηση Γιατί ελαιόλαδο και μάλιστα έξτρα παρθένο;

Γιατί ελαιόλαδο και μάλιστα έξτρα παρθένο;

από kmir

Εκτός από τις λιποδιαλυτές βιταμίνες A, D, E, K που περιέχει το ελαιόλαδο περιέχει…

-Χλωροφύλλη πλούσια σε μαγνήσιο που υποστηρίζει τη δημιουργία υγειών ερυθρών αιμοσφαιρίων
-Σκουαλένιο, μια πρόδρομη ένωση των φυτοστερολών που βοηθούν στην μείωση της οξύτητας
-Φυτοστερόλες ( στην μορφή της β – φυτοστερόλης)που παρεμποδίζουν την απορρόφηση της χοληστερόλης
-Καφεϊνη και γαλλικό, συστατικά που τονώνουν την έκκριση της χολής κάνοντας έτσι λιγότερο όξινο το φαγητό που εξέρχεται από το στομάχι μειώνοντας το στρες στο πάγκρεας
-Φαινολικές ενώσεις που προάγουν την παραγωγή λιπολυτικών ενζύμων στο πάγκρεας

Από τα παραπάνω βλέπουμε ότι το ελαιόλαδο έχει ευεργετικές ιδιότητες σε όλες σχεδόν τις λειτουργίες του σώματος, όπως την ανάπτυξη του εγκεφάλου, την ανάπτυξη των οστών, την πέψη, την αντιγήρανση των κυττάρων, την κατάσταση του δέρματος και των μαλλιών, τον μεταβολισμό και αντίσταση στην δημιουργία πλάκας στα αιμοφόρα αγγεία.

Η τεκμηριωμένη διαπίστωση για το ότι η μακροζωϊα και η ζωτικότητα των Κρητικών οφείλονται κατά κύριο λόγο στη διατροφή τους με άφθονο ελαιόλαδο αποδεικνύει την βιολογική και θρεπτική αξία του προϊόντος. Κι ενώ υπερτερεί η βιολογική και η θρεπτική αξία έναντι των άλλων φυτικών ελαίων η θερμιδική τους αξία είναι η ίδια.
Από τα παραπάνω βλέπουμε ότι το ελαιόλαδο έχει ευεργετικές ιδιότητες σε όλες σχεδόν τις λειτουργίες του σώματος, όπως την ανάπτυξη του εγκεφάλου, την ανάπτυξη των οστών, την πέψη, την αντιγήρανση των κυττάρων, την κατάσταση του δέρματος και των μαλλιών, τον μεταβολισμό και αντίσταση στην δημιουργία πλάκας στα αιμοφόρα αγγεία.

Η τεκμηριωμένη διαπίστωση για το ότι η μακροζωία και η ζωτικότητα των Κρητικών οφείλονται κατά κύριο λόγο στη διατροφή τους με άφθονο ελαιόλαδο αποδεικνύει την βιολογική και θρεπτική αξία του προϊόντος.
Κι ενώ υπερτερεί η βιολογική και η θρεπτική αξία έναντι των άλλων φυτικών ελαίων η θερμιδική τους αξία είναι η ίδια.
Φαρμακευτικές χρήσεις του ελαιόλαδου

Στον Ιπποκράτειο Κώδικα αναφέρονται περισσότερες από εξήντα φαρμακευτικές χρήσεις του. Στην αρχή του περασμένου αιώνα είχε δοθεί μια σειρά από συνταγές με βάση το ελαιόλαδο, για τη φυματίωση, τους ρευματισμούς, το κλείσιμο των πληγών κλπ. Θα πρέπει κανείς να ψάξει πάρα πολύ για να βρει ένα τρόφιμο που να έχει τόσες θετικές επιδράσεις σε τόσα συστήματα και λειτουργίες του σώματός μας όσες το ελαιόλαδο.

Τι πρέπει όμως να προσέχουμε όταν αγοράζουμε ελαιόλαδο;
Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο είναι το καλύτερο (οξύτητα μικρότερη από 0,8%). Ακολουθεί το παρθένο ελαιόλαδο( οξύτητα: 0,8% – 2%). Η οξύτητα εκφράζει το βαθμό υδρολυτικής αλλοίωσης του ελαιόλαδου οπότε όσο μικρότερη είναι η οξύτητα του ελαιόλαδου τόσο πιο άρτιο είναι στα πολύτιμα συστατικά του.

Όταν η συσκευασία αναφέρει μόνο τη λέξη ελαιόλαδο ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι το περιεχόμενο είναι μείγμα παρθένου και εξευγενισμένου (ραφινέ) ελαιολάδου που είναι κατώτερης ποιότητας. Αυτό γιατί τα ραφιναρισμένα ελαιόλαδα υφίστανται υψηλές θερμοκρασίες κατά την διαδικασία παραγωγής τους με αποτέλεσμα να καταστρέφονται οι αντιοξειδωτικές ουσίες του και να μένουν πολύ λίγες βιταμίνες

Να αποθηκεύουμε το ελαιόλαδο σε σκιερό και σκοτεινό μέρος σε ανοξείδωτα δοχεία ειδικά για τρόφιμα και τέτοιου όγκου ώστε να καταναλώνεται σχετικά γρήγορα.

Όταν φυλάσσεται σε άπλετο στο φως μέρος και ειδικά σε διαφανή πλαστικά μπουκάλια, ευνοείται η φωτοοξείδωσή του και η σημαντική αλλοίωση της ποιότητάς του.

Να προτιμάμε ωμό ή μαγειρεμένο ελαιόλαδο; Με το μαγείρεμα χάνονται μερικά από τα συστατικά του ελαιόλαδου, καλό είναι να χρησιμοποιούμε λίγο ελαιόλαδο αρχικά και να προσθέτουμε το υπόλοιπο στο τέλος του μαγειρέματος. Στα όσπρια ειδικά το ελαιόλαδο προστίθεται στο τέλος.

Το ελαιόλαδο καταλληλότερο για τηγάνισμα από τα σπορέλαια. Υπάρχει ο μύθος ότι για το τηγάνισμα είναι καλύτερα τα σπορέλαια από τα ελαιόλαδα. Αυτό δεν ισχύει! Το ελαιόλαδο είναι η καταλληλότερη λιπαρή ύλη για τηγάνισμα αφού είναι πιο ανθεκτικό στη θερμοκρασία 170 – 180 βαθμούς Κελσίου του τηγανίσματος λόγω του ότι είναι πλούσιο στο μονοακόρεστο ελαϊκό οξύ και σε φυσικά αντιοξειδωτικά.
Αντίθετα τα σπορέλαια που είναι πολυακόρεστα και δεν περιέχουν αντιοξειδωτικά είναι πιο ευπαθή στο τηγάνισμα και οξειδώνονται γρηγορότερα.

Προσοχή! Θα πρέπει να μην χρησιμοποιείται το ίδιο λάδι σε επανειλημμένα τηγανίσματα γιατί παράγονται trans λιπαρά που είναι βλαβερά για την υγεία.

www.diatrofi.gr

Δειτε επισης...

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την βελτιστοποίηση της πλοήγησής σας. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Προστασίας Δεδομένων & Cookies