Αρχική Είμαι ΈγκυοςΔιατροφή Τι να τρώω τώρα που είμαι έγκυος;

Τι να τρώω τώρα που είμαι έγκυος;

από kmir

 

ΟΙ “ΕΥΚΟΛΕΣ” ΤΡΟΦΕΣ

Οι πατάτες, παρά τα όσα τους “καταμαρτυρούν” είναι τροφή εξαιρετικά θρεπτική και δεν θα πρέπει να τις παραλείψετε από τη διατροφή σας. Η πατάτα περιέχει πρωτεΐνες, ασβέστιο, σίδηρο, θειαμίνη, ριβοφλαβίνη (βιταμίνη Β2) και νιασίνη, καθώς και επταπλάσια ποσότητα βιταμίνης απ’όση περιέχει ένα μήλο. Μην τις τηγανίζετε αν δεν θέλετε να “φορτωθείτε” με πολλές θερμίδες. Προσπαθείτε να μην τις ξεφλουδίζετε είτε πρόκειται να τις κάνετε ψητές είτε βραστές ή πουρέ το ξεφλούδισμα σημαίνει πως χάνετε αρκετή πρωτεΐνη φυτικές ίνες, βιταμίνες και σίδηρο.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΠΡΩΙΝΗ ΑΔΙΑΘΕΣΙΑ

Παραδόξως, γυναίκες που υποφέρουν από ναυτίες κατά το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης, μπορούν συγχρόνως να αισθάνονται πείνα. Το φαγητό ανακουφίζει απ’τη ναυτία, η οποία όμως δεν αργεί να επανέλθει. Για να το καταπολεμήσουν αυτό πολλές γυναίκες βρίσκουν ότι τα μικρά και συχνά πρόχειρα τσιμπολογήματα και η αποφυγή τροφών πλούσιων ή πικάντικων καθώς και μυρουδιών (τηγανητά, καπνός), μπορεί να τις βοηθήσει κατά τις δύσκολες εβδομάδες. Παρότι ονομάζεται πρωινή αδιαθεσία η ναυτία μπορεί να εμφανιστεί ανά πάσα στιγμή της ημέρας ή και καθόλη την ημέρα. Γι’αυτό βρείτε ποιες είναι οι καλές σας ώρες και φροντίστε να τρώτε τότε το γεύμα σας ή κάτι πρόχειρο.

Η κατανάλωση πολλών αμυλωδών δεν φαίνεται να καταπραΰνει αυτή τη δυσάρεστη αίσθηση, ενώ παράλληλα μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση του βάρους σας. Πάντως, το λίπος δεν είναι ανάγκη να αποταμιεύεται κατά τον πρώτο καιρό έτσι, αν το ζήτημα είναι να τρώτε υδατάνθρακες υπό μορφή κέικ ή κάτι αντίστοιχου, είναι προτιμότερο απ’το να μην τρώτε καθόλου, ιδίως αν κάνετε εμετούς. Υπάρχουν πιο θρεπτικές μορφές υδατανθράκων, όπως το πλήρες ψωμί, το ρύζι και οι πατάτες τροφές που είναι προτιμότερες από τα γλυκά, τα κέικ και μα μπισκότα.

Το γάλα, μολονότι δεν ανήκει στις θεωρούμενες βασικές τροφές, είναι μια σχετικά φτηνή πηγή πρωτεϊνών και μας παρέχει ασβέστιο μαζί με βιταμίνες Α και D. Η κρέμα του περιέχει τις μισές του θερμίδες κι έτσι, το άπαχο ή το αποβουτυρωμένο είναι προτιμότερο. Αν δεν σας αρέσει να το πίνετε μπορείτε να το χρησιμοποιείτε σε κρέμες σούπες και σως, ή να τρώτε τυρί ή γιαούρτι. Από τα τρόφιμα που αναφέρονται σ’αυτό το κεφάλαιο, θα δείτε ότι μερικές είναι οι πηγές που σας παρέχουν τη θρεπτικότητα που είναι αναγκαία τόσο για την υγεία σας όσο και για την ομαλή εξέλιξη της εγκυμοσύνης σας.

Στη συνέχεια, αναφέρω μερικές πρόχειρες τροφές, τις οποίες μπορείτε να ετοιμάζετε στο σπίτι ή να τις τρώτε στη δουλειά σας, για να διώχνετε τις ναυτίες που πάνε να σας πιάσουν τις ώρες που εργάζεστε :

• Φέτες από πλήρες ψωμί, ελαφρά φρυγανισμένο στο φούρνο

• Σάντουιτς με πλήρες ψωμί και σκληρό τυρί

• Ξηροί καρποί και σταφίδες

• Ξερά βερίκοκα

• Κέικ φρούτων (κατά προτίμηση φτιαγμένο με πλήρες αλεύρι και φύτρο σταριού)

• Σκληρά πράσινα μήλα

• Παξιμάδια και ανθότυρο ή μανούρι

• Ωμά λαχανικά (καρότο, σέλινο, τρυφερά φασολάκια, ντομάτες)

• Χυμούς φρέσκων φρούτων αραιωμένους με σόδα

• Σόδα με μια φέτα λεμόνι ή λάιμ

• Ένα ποτήρι μπίτερ-λέμον

• Ένα ποτήρι μέντα χωρίς ζάχαρη, γουλιά γουλιά

• Μύσλι (στα είδη υγιεινής διατροφής) σε συνδυασμό με καρύδα ή μήλο

• Αγνό φυσικό γιαούρτι με μέλι

• Πολτό από φρούτα με ζάχαρη

• Διάφορα αφεψήματα

• Μαλακά, γλυκά, χυμώδη φρούτα όπως ροδάκινα, αχλάδια και δαμάσκηνα

• Μιλκ-σέικ με αποβουτυρωμένο γάλα.

Πηγή : www.peristeris.gr

Δειτε επισης...

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την βελτιστοποίηση της πλοήγησής σας. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Προστασίας Δεδομένων & Cookies