Αρχική ΔιάφοραΣυνεντεύξεις Συζητάμε με τον Ευτύχη Μπλέτσα, παρουσιαστή

Συζητάμε με τον Ευτύχη Μπλέτσα, παρουσιαστή

από kmir

 

eftixis-bletsas-15. Πότε, πού και γιατί έμαθες να μαγειρεύεις;

Όλα ξεκίνησαν στην κουζίνα της μαμάς. Αργότερα, στις προσκοπικές κατασκηνώσεις, δοκίμασα να ζωντανέψω τις μητρικές συνταγές. Λίγο καιρό μετά ξενιτεύτηκα για πέντε χρόνια για να σπουδάσω πληροφορική. Όμως, για να μπορέσω να επιβιώσω εκεί, κουβάλησα μαζί με την κιθάρα μου, την κουζίνα της μαμάς, που στριμώχτηκε άβολα σ’ ένα τετράδιο συνταγών διατυπωμένων με αγάπη. Έστησα τις κατσαρόλες μου στο φοιτητικό μου στέκι και με επιμονή ανακάλυψα τα μυστικά της μητρικής κουζίνας: καλά υλικά, ισορροπημένες δόσεις, έμπνευση και φαντασία. Το συνταγολόγιο της μαμάς μεταμορφώθηκε σε σωτήρια σχεδία που με ταξίδεψε με ασφάλεια στις τρικυμισμένες θάλασσες του junk food που ήθελαν να με καταπιούν.

Με τη μαγειρική άρχισα να ασχολούμαι όμως πιο σοβαρά όταν συνειδητοποίησα τις καταστροφικές συνέπειες που έχει για την ποιότητα της ζωής μας η «σύγχρονη» αντίληψη για το βιαστικό, άνοστο και ανθυγιεινό φαγητό. Ο σκοπός μου, αρχικά, ήταν να ωφεληθώ ο ίδιος χάνοντας κιλά και αποκτώντας καλύτερη υγεία. Τα τελευταία χρόνια ταξίδεψα στην Ελλάδα και τον κόσμο μελετώντας κάθε διάσταση του φαγητού και «ρουφώντας» γνώση από καταξιωμένους σεφ, ερευνητές και επιστήμονες Διατροφής και Υγείας.

Παρακολούθησα σεμινάρια, μαθήματα και εκπαιδευτικά προγράμματα και απόκτησα Διπλώματα Διατροφής και Υγιεινής Μαγειρικής. Ένα από τα αντικείμενα που σπουδάζω αυτήν την εποχή στο Ανοιχτό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο είναι Χημεία Τροφίμων και Διατροφολογία. Με απλά λόγια, είμαι ένας «διά βίου» μαθητής.

6. Οι κυριότερες συμβουλές σου για να αντιμετωπίσουμε την παιδική παχυσαρκία.

Οι άνθρωποι σε μικρή ηλικία έχουν συγκεκριμένους τρόπους να αντιλαμβάνονται και να μαθαίνουν. Ο βασικός κανόνας είναι ότι, συνήθως, τα παιδιά δεν ακούνε τι θα τους πεις, αλλά βλέπουν τι θα κάνεις. Συνεπώς, ο μόνος τρόπος για να τα παρακινήσεις να υιοθετήσουν κάποια καλή συνήθεια, είναι να γίνεις εσύ πρώτα «το καλό παράδειγμα». Αυτή είναι η πιο σημαντική συμβουλή. Να είμαστε εμείς οι μεγάλοι το καλό παράδειγμα και να διατηρούμε το δικό μας σωματικό βάρος σε φυσιολογικά επίπεδα, τρώγοντας υγιεινά, κάνοντας γυμναστική και αυξάνοντας συνεχώς τη διατροφική μας ευφυΐα. Εκτός από το να είμαστε το καλό παράδειγμα, ορίστε και 7 απλοί τρόποι για να βελτιώσουν οι γονείς τη διατροφή των παιδιών.

Σνακ Φροντίστε να υπάρχουν υγιεινά σνακ πάντα στο σπίτι για να τρώνε όταν πεινάνε ή για να παίρνουν μαζί τους στο σχολείο. Ιδανικές επιλογές είναι τα φρούτα, ωμά λαχανικά, πολύσπορα κριτσίνια, αμύγδαλα, καρύδια, ελαφρύ γιαούρτι, ακατέργαστα δημητριακά και υγιεινά σάντουιτς με ψωμί ολικής.

Καλή διαφήμιση «Διαφημίστε» τα υγιεινά φαγητά χρησιμοποιώντας τη γλώσσα τους και τον τρόπο που αντιλαμβάνονται. Δημιουργήστε σλόγκαν που θα επαναλαμβάνεται συνεχώς: «Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα», «Τα φρούτα είναι τα γλειφιτζούρια της φύσης», «Ψάρια και θαλασσινά για να σκέφτεσαι σωστά».

Μαγειρική με τα παιδιά Ζητήστε από τα παιδιά να σας βοηθήσουν στο μαγείρεμα και στην προετοιμασία του δείπνου. Όταν τα παιδιά καθίσουν στο οικογενειακό τραπέζι, έχοντας συμβάλλει στο μαγείρεμα, νιώθουν ότι αυτό που τρώνε είναι το «δικό τους» φαγητό, κάτι που το κάνει ακόμα πιο νόστιμο και υγιεινό.

Εξηγήστε το γιατί Κάθε φορά που ετοιμάζετε, δίνετε ή σερβίρετε υγιεινά φαγητά, πείτε έναν καλό λόγο που το κάνετε αυτό. Για παράδειγμα: «Ετοίμασα και μερικά λαχανικά, επειδή ξέρω ότι έχεις αγώνα αύριο και θέλω να τα πας καλά» ή «Σήμερα έφτιαξα ψάρι για να σκίσεις αύριο στο τεστ ιστορίας».

Έξυπνες διασυνδέσεις Συνδέστε τα υγιεινά φαγητά με πράγματα που θέλουν. Για παράδειγμα, εξηγήστε πως αν φάει το μπρόκολο θα έχει τις απαραίτητες βιταμίνες για να παίξει καλά στον αγώνα μπάσκετ ή να κερδίσει στον διαγωνισμό χορού.

Επιβράβευση Επιβραβεύστε λεκτικά το παιδί για κάθε του καλή διατροφική πράξη. Ενθαρρύνετε κάθε καλή του πράξη.

Κάντε υπομονή Οι καλές συνήθειες θέλουν τον χρόνο τους. Φροντίστε πάντα να υπάρχουν υγιεινά τρόφιμα, όπως φρούτα και λαχανικά, σε «απόσταση βολής».

7. Τι πρέπει να περιλαμβάνει το μενού ενός παιδιού για να τρέφεται σωστά;

Το τι τρώνε τα παιδιά επηρεάζει όχι μόνο τη διάθεση και την απόδοσή τους, αλλά, ακόμα περισσότερο, την υγεία και τις διατροφικές τους συνήθειες για την υπόλοιπη ζωή τους. Η σωστή διατροφική εκπαίδευση και η αύξηση της διατροφικής τους ευφυΐας μπορεί να είναι και ένα από τα πιο σημαντικά εφόδια που μπορούν να αποκομίσουν μεγαλώνοντας. Σημασία δεν έχει μόνο τι τρώνε, αλλά να μαθαίνουν να κάνουν από μόνα τους τις σωστές επιλογές.

Σύμφωνα με τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας αλλά και τις ελληνικές εθνικές οδηγίες για υγιεινή διατροφή, τα τρόφιμα που πρέπει να αποτελούν τη βάση της διατροφής όλων μας, και κυρίως των παιδιών, είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά, τα σιτηρά, τα όσπρια, τα ψάρια, οι ξηροί καρποί, το ελαιόλαδο (με μέτρο) και τα ελαφριά γαλακτοκομικά, κατά προτίμηση γιαούρτι. Σε μικρότερη συχνότητα και ποσότητα, το άπαχο κρέας, τα πουλερικά και τα αβγά.

Δειτε επισης...

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την βελτιστοποίηση της πλοήγησής σας. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Προστασίας Δεδομένων & Cookies