Αρχική ΔιάφοραΣυνεντεύξεις Συζητάμε με τον Βαγγέλη Ηλιόπουλο, συγγραφέα

Συζητάμε με τον Βαγγέλη Ηλιόπουλο, συγγραφέα

από kmir

 

ΕΡΩΤΗΣΗ:Πιστεύετε ότι το σχολείο κάποιες φορές λειτουργεί ανασταλτικά στην προώθηση της ανάγνωσης εξωσχολικών βιβλίων;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:Το σχολείο έχει την αποστολή να διδάξει, και αυτό είναι υποχρεωτικό! Αυτά τα δύο, λοιπόν, το κάνουν κακό πρεσβευτή της αναγνωστικής απόλαυσης. Το σχολείο, όμως, όταν έχει ταλαντούχους δασκάλους, μεταμορφώνεται και γίνεται χώρος δημιουργίας και έκφρασης. Τότε όχι μόνο δεν λειτουργεί ανασταλτικά, αλλά είναι και ο χώρος που προωθεί την παιδική λογοτεχνία περισσότερο από κάθε άλλον.

ΕΡΩΤΗΣΗ:Πρέπει να υπάρχει λογοκρισία στα παιδικά βιβλία; Μπορεί ένα παιδικό βιβλίο να περάσει λανθασμένα μηνύματα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:Πουθενά δεν πρέπει να υπάρχει λογοκρισία. Έτσι κι αλλιώς, από τη φύση της η παιδική λογοτεχνία αγγίζει όλα τα θέματα, αλλά μ’ έναν ιδιαίτερο τρόπο. Αν δεν υπάρχει ο τρόπος, δεν είναι παιδικό το βιβλίο! Ας έχουμε δώσει, λοιπόν, τα εφόδια στα παιδιά μας, ώστε το κακό βιβλίο, με τα λανθασμένα μηνύματα, να το κρίνουν! Έτσι κι αλλιώς, πρέπει να είναι κριτικά, γιατί έχουν τόσα λανθασμένα μηνύματα να λάβουν από τα μέσα επικοινωνίας, όπως είναι η τηλεόραση, και τα διάφορα βιντεοπαιχνίδια, που αν δεν ξέρουν να κρίνουν και να διακρίνουν, θα είναι πρόβλημα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια είναι τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:Κάθε παιδί είναι ένας μικρός αναγνώστης που έχει δικαίωμα:

  • Να έχει πρόσβαση σε βιβλία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία.
  • Να έχει γύρω του βιβλία πριν ακόμα μάθει να διαβάζει και να μεγαλώνει με αυτά.
  • Να διαβάζει όσες φορές θέλει τα δικά του βιβλία, και να τα παίρνει μαζί του όπου θέλει, όπως κάνει με τα παιχνίδια του.
  • Να έχει βιβλία όλων των ειδών, που έχουν όλες τις απόψεις, και σε αυτά να αναζητά την αλήθεια.
  • Να έχει τα εφόδια να επιλέγει τα βιβλία που διαβάζει, να μπορεί να τα κρίνει, να τα αξιολογεί, χωρίς να τον εξαναγκάζει κανείς να διαβάσει κάποιο που δεν θέλει.
  •  Να μεταφέρεται μέσα από τα βιβλία σε όποιον τόπο και σε όποια εποχή θέλει: στο παρελθόν, στο παρόν ή στο μέλλον.
  • Να συζητά με τους γονείς, τους δασκάλους και τους φίλους του για τα βιβλία του, και να τα διαβάζει δυνατά σε όποιον θέλει.
  • Να έχει βιβλία με εικόνες που του αρέσουν και τον ταξιδεύουν πέρα από το κείμενο.
  • Ν’ απολαμβάνει το βιβλίο του σ’ έναν χώρο χωρίς τηλεόραση ή οποιοδήποτε άλλο μέσο τού αποσπά την προσοχή.
  • Να παίζει με τους ήρωες των βιβλίων, να φτιάχνει με τη φαντασία του νέες περιπέτειές τους, να γράφει τα δικά του βιβλία.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τρεις συμβουλές στους αναγνώστες μας: μία ως πατέρας, μία ως εκπαιδευτικός και μία ως συγγραφέας.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

  • Ως πατέρας: Ανακαλύψτε την απόλαυση που χαρίζουν τα βιβλία.
  • Ως εκπαιδευτικός:  Ανακαλύψτε την απόλαυση που χαρίζουν τα βιβλία.
  • Ως συγγραφέας: Ανακαλύψτε την απόλαυση που χαρίζουν τα βιβλία.

Και οι τρεις ιδιότητές μου, μία συμβουλή με οδηγούν να δώσω!

ΕΡΩΤΗΣΗ:Τι θα θέλατε να ρωτήσετε τον εαυτό σας; Η τελευταία ερώτηση σας ανήκει.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:Συχνά με ρωτούν γιατί γράφω κι αν μου αρέσει η δουλειά μου! Πρέπει να σας αποκαλύψω ένα μεγάλο μυστικό! Όλοι οι συγγραφείς όταν γράφουν ΠΕΡΝΟΥΝ ΤΟΣΟ ΚΑΛΑ, που δεν θέλουν να σταματήσουν. Απολαμβάνουν τη γραφή. Είναι ο μοναδικός τρόπος να εκφραστούν και να επικοινωνήσουν με τον εαυτό τους και με τους άλλους. Κι όταν περνούν καλά οι συγγραφείς, περνούν καλά και οι αναγνώστες που διαβάζουν τα κείμενά τους.

Δειτε επισης...

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την βελτιστοποίηση της πλοήγησής σας. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Προστασίας Δεδομένων & Cookies