Αρχική Παιδί 2-6Διατροφή Εμπλουτισμένα τρόφιμα: Χρειάζονται;

Εμπλουτισμένα τρόφιμα: Χρειάζονται;

από kmir

 

emploutismena-2Τα πιο δημοφιλή εμπλουτισμένα τρόφιμα

Μαργαρίνες με φυτικές στανόλες και/ή ω-3 λιπαρά οξέα: τα συγκεκριμένα προϊόντα απευθύνονται κυρίως σε ενήλικες που επιθυμούν να μειώσουν τα επίπεδα χοληστερόλης χωρίς φαρμακευτική αγωγή. Η κατανάλωσή τους από παιδιά δεν έχει μελετηθεί και γι’ αυτό δεν συστήνεται. Οι μόνη περίπτωση που ένα παιδί ενδείκνυται να καταναλώσει αυτές τις μαργαρίνες είναι εφόσον έχει αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης αλλά και πάλι μόνο έπειτα από σύσταση του παιδίατρου.

Γάλα ή γιαούρτι εμπλουτισμένο σε σίδηρο ή ασβέστιο: τα προϊόντα που είναι εμπλουτισμένα σε ασβέστιο παρέχουν μεγαλύτερες ποσότητες σε σχέση με τα αντίστοιχα μη εμπλουτισμένα τρόφιμα. Η κατανάλωση τους ενδείκνυται μόνο στην περίπτωση που το παιδί δεν καταναλώνει τουλάχιστον 3 μερίδες γαλακτοκομικών καθημερινά. Όσον αφορά τα προϊόντα με επιπλέον σίδηρο η κατανάλωσή τους δεν συστήνεται καθώς ο σίδηρος ανταγωνίζεται το ασβέστιο (που βρίσκεται έτσι κι αλλιώς στα γαλακτοκομικά) όσον αφορά την απορρόφησή τους από το έντερο με αποτέλεσμα να μειώνεται η απορρόφηση και των δύο όταν υπάρχει ταυτόχρονη κατανάλωσή τους.

Χυμοί φρούτων με επιπλέον βιταμίνες: γενικά αν οι χυμοί που καταναλώνουν τα παιδιά είναι φρέσκοι, χωρίς συντηρητικά και ζάχαρη, είναι υγιεινοί. Οι χυμοί που είναι εμπλουτισμένοι με επιπλέον βιταμίνες από αυτές που εξαρχής περιείχαν ενδείκνυται για τα παιδιά που δεν καταναλώνουν αρκετά φρούτα και λαχανικά ώστε να προσλάβουν τις αντίστοιχες βιταμίνες.

Προϊόντα εμπλουτισμένα σε φυτικές ίνες (π.χ. γιαούρτι, μπάρες δημητριακών, μπισκότα): τα προϊόντα που έχουν εμπλουτιστεί με επιπλέον φυτικές ίνες μπορεί να είναι ωφέλιμα για παιδιά που εμφανίζουν δυσκοιλιότητα. Όμως και πάλι μια ισορροπημένη διατροφή που περιέχει αρκετά φρούτα, λαχανικά και προϊόντα ολικής άλεσης μπορεί να παρέχει όλες τις φυτικές ίνες και σε συνδυασμό με αρκετό νερό και άσκηση να ανακουφίσει και από την δυσκοιλιότητα.

Μπισκότα ή γλυκίσματα που περιέχουν περισσότερο γάλα: τα συγκεκριμένα τρόφιμα δεν εντάσσονται στα εμπλουτισμένα καθώς δεν έχουν προστεθεί σε αυτά επιπλέον θρεπτικά συστατικά. Θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν περισσότερο ως μια προσπάθεια της βιομηχανίας τροφίμων να παρασκευάσει περισσότερο υγιεινά τρόφιμα.

Το μεγάλο πλεονέκτημα των εμπλουτισμένων τροφίμων είναι ότι σε αντίθεση με τα φαρμακευτικά σκευάσματα-συμπληρώματα διατροφής, παρέχουν θρεπτικά συστατικά σε περιβάλλον τροφίμου και μπορούν να ενταχθούν σε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο χωρίς να ενέχουν τον κίνδυνο της υπερβολικής πρόσληψης θρεπτικών συστατικών.

Δειτε επισης...

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την βελτιστοποίηση της πλοήγησής σας. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Προστασίας Δεδομένων & Cookies