Αρχική Παιδί 2-6Ανάπτυξη Αγοράζοντας ασφαλή παιχνίδια

Αγοράζοντας ασφαλή παιχνίδια

από kmir

Προδιαγραφές ασφαλείας

Τελευταία ακούμε συνεχώς για ελαττωματικά παιχνίδια, για παιχνίδια που διαθέτουν επικίνδυνα εξαρτήματα, ακατάλληλα υλικά κατασκευής, καρκινογόνα χρώματα. Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις τα παιχνίδια αυτά είναι άγνωστης προέλευσης χωρίς κανένα πιστοποιητικό που να εξασφαλίζει ότι έχει γίνει κάποιος έλεγχος ασφαλείας. Το γεγονός όμως ότι κάποια παιχνίδια δεν ελέγχονται, δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι δεν προβλέπονται έλεγχοι. Ο κ. Νταουντάκης μας βοήθησε να ξεκαθαρίσουμε το τοπίο:

«Φυσικά υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές ασφαλείας. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε ότι όλα τα παιχνίδια περνάνε από αυστηρό έλεγχο καταλληλότητας και στην Ελλάδα ακόμα ποιο αυστηρό. Ο έλεγχος είναι σε πολλά επίπεδα όπως το μέγεθος του παιχνιδιού έτσι ώστε να μην μπορεί να το καταπιεί κάποιο παιδί, ο έλεγχος χημικών ουσιών έτσι ώστε τα χρώματα και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να μην περιέχουν τοξικές ουσίες και πολλά άλλα.

Τα παιχνίδια επίσης πρέπει να φέρουν την υποχρεωτική από την Ευρωπαϊκή Ένωση ένδειξη CE, ένδειξη σε ποια ηλικία απευθύνονται, ένδειξη απαγόρευσης σε ηλικίες 0-3 όπου είναι απαραίτητο, τον κατασκευαστή και εισαγωγέα και φυσικά την χώρα κατασκευής».

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα επιλέξετε κάποιο παιχνίδι, είναι καλό να αφιερώσετε 5 λεπτά από τον χρόνο σας για να ελέγξετε και ότι το παιχνίδι είναι ασφαλές και κατάλληλο για την ηλικία του παιδιού σας.

Τελικά είναι πιο έξυπνα τα παιδιά ή τα παιχνίδια τους;

Η κα Λάππα μας λέει τη γνώμη της: « Τα σημερινά παιδιά είναι πιο έξυπνα! Απλά αναλογιστείτε τα ερεθίσματα που παίρναμε εμείς ως παιδιά και θα διαπιστώσετε ότι τα σημερινά παιδιά κατακλύζονται από χιλιάδες ερεθίσματα γεγονός που τα κάνει να επεξεργάζονται πιο νωρίς σύνθετες πληροφορίες και να ανταποκρίνονται στις γρήγορες ταχύτητες της εποχής . Εκεί ακριβώς έγκειται και το πρόβλημα των σημερινών παιχνιδιών. Τα παιδιά είναι αρκετά πιο έξυπνα πλέον και οι κατασκευαστές των παιχνιδιών φτιάχνουν όλο και πιο πρωτότυπα και εντυπωσιακά παιχνίδια για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μικρών μας!

Το πρόβλημα είναι ότι πολλές φορές εντυπωσιακό παιχνίδι δεν σημαίνει και ωφέλιμο παιχνίδι για τα παιδιά! Είναι ωραία τα παιχνίδια που προωθούν τη δράση αλλά όχι τα παιχνίδια που προωθούν τη βία! Είναι στο χέρι των γονιών, εκπαιδευτικών και γενικότερα όλων των ατόμων που περιβάλλουν ένα παιδί ,να διαπιστώσουν τις κλίσεις και τα ταλέντα του και να συσχετίσουν το περιβάλλον παιχνιδιού του με αυτά».

Ο κ. Νταουντάκης προσθέτει: Τα παιχνίδια πάντα εξελίσσονται χρόνο με το χρόνο έτσι ώστε να είναι αντάξια των προσδοκιών των παιδιών. Διατηρούνται όμως και τα παραδοσιακά παιχνίδια με κάποια σύγχρονα στοιχεία να έχουν προστεθεί σε αυτά. Ένα παράδειγμα είναι τα επιτραπέζια παιχνίδια που περιέχουν ενσωματωμένη ηλεκτρονική συσκευή που βοηθά στις διάφορες συναλλαγές».

Ένα είναι σίγουρο πάντως. Ότι τα παιδιά σήμερα έχουν πολλές περισσότερες επιλογές για παιχνίδι. Κάποτε ήταν τα πεντόβολα, το κρυφτό, το κυνηγητό, σήμερα είναι οι κούκλες, τα αυτοκινητάκια, σήμερα είναι τα επιτραπέζια, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, τα ρομπότ, κατασκευασμένα από ξύλο, πλαστικό, χαρτί, ύφασμα και πολλές φορές με ενσωματωμένο ηλεκτρονικό υπολογιστή. Αυτό άραγε τα κάνει πιο ευτυχισμένα;

Η απορία μας: Πως σχεδιάζεται ένα παιχνίδι;

Ο κ. Νταουντάκης μας βάζει στο… δημιουργικό κλίμα των νέων παιχνιδιών σε 7 στάδια:

1. H γέννηση της ιδέας. 2. Έρευνα αγοράς της ιδέας. 3. Σχεδιασμός του προϊόντος. 4. Κατασκευή μερικών δειγμάτων. 5. Ποιοτικός έλεγχος των δειγμάτων. 6. Δειγματοληπτικός και ποιοτικός έλεγχος με χρήστες. 7. Παραγωγή του προϊόντος.

H κα Λάππα δε, μας ενημερώνει για το τι προσέχουν οι σχεδιαστές. ” Ο σχεδιασμός ενός παιχνιδιού γίνεται με κεντρικό άξονα το παιδί και τις ανάγκες του! Στο ELC όταν σχεδιάζουμε τα παιχνίδια μας προσπαθούμε να κάνουμε τη μάθηση διασκέδαση! Όταν λέμε μάθηση δεν εννοούμε μόνο τα παιχνίδια που έχουν να κάνουν με αυτή καθαυτή τη διαδικασία της μάθησης αλλά όλη τη διαδικασία ανάπτυξης ενός παιδιού. Το πως θα αναπτυχθεί καλύτερα το παιδί σωματικά, πνευματικά ,κοινωνικά και μαθησιακά. Από τη στιγμή της σύλληψης της ιδέας του παιχνιδιού ακολουθεί η σωστή επιλογή των υλικών ,και οι επαναληπτικοί έλεγχοι των παιχνιδιών τόσο για τη λειτουργία τους να είναι δηλαδή ασφαλή αλλά και για το αν επιτυγχάνουν να βοηθήσουν ως παιχνίδια τα παιδιά σύμφωνα με τα αρχικά standard σχεδιασμού τους”.

Δειτε επισης...

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την βελτιστοποίηση της πλοήγησής σας. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Προστασίας Δεδομένων & Cookies