familylife.gr
Πότε ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπεία;

ergotherapeiaΠολλά παιδάκια προσχολικής ηλικίας εμφανίζουν κάποια δυσκολία στην συμπεριφορά τους, στις κινήσεις τους, ή στην αντίληψή τους. Δείτε πότε θα πρέπει να επισκεφθείτε έναν ειδικό...

Της Σοφίας Μ. Κουλούρη, εργοθεραπεύτριας S.I. , www.anaptixipaidiou.gr

Με βάση τον Αμερικάνικο Σύλλογο Εργοθεραπείας, εάν το παιδί σας παρουσιάζει συστηματικά 3 ή περισσότερες δυσκολίες, σε σχέση με τα αναμενόμενα για την ηλικία του μέτρα, τότε θα πρέπει να αναζητήσετε εργοθεραπευτική αξιολόγηση:

• Έχει δυσκολία να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας

• Δυσκολεύεται να κατανοήσει την δομή και το νόημα ενός παιχνιδιού

• Είναι αδέξιο σε δραστηριότητες αδρής κίνησης (σκοντάφτει σε εμπόδια, δεν έχει καλή ισορροπία, πέφτει συχνά)

• Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο, μοιάζει να είναι αδύναμο, έχει μικρή αντοχή

• Χάνεται εύκολα σε χώρους που δεν γνωρίζει καλά

• Δυσκολεύεται να υπολογίσει καλά τη θέση του σώματός του στο χώρο (χτυπάει εύκολα)

• Σπάει συχνά τα παιχνίδια του

• Δεν του αρέσει να χοροπηδά, να κάνει κούνια ούτε ο εξοπλισμός παιδικής χαράς,

• Έχει φτωχό έλεγχο στις λεπτές κινήσεις, δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ, να κόψει με ψαλίδι, δε μπορεί να χειριστεί μικρά αντικείμενα

• Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση στον λόγο και στην ομιλία, δεν αρθρώνει σωστά

• Δυσκολεύεται να ντυθεί, να φάει μόνο του, να δέσει τα κορδόνια του

• Είναι υπερκινητικό, δε μπορεί να ησυχάσει

• Είναι παθητικό, αποτραβηγμένο

• Δεν εξερευνά το περιβάλλον

• Αποφεύγει με ασυνήθιστο τρόπο δραστηριότητες καθημερινής περιποίησης , όπως μπάνιο, χτένισμα, βούρτσισμα δοντιών, κόψιμο νυχιών

• Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, τα φιλιά

• Δείχνει υπερευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους, άγγιγμα

• Έχει δυσκολίες στον ύπνο

• Έχει δυσκολίες στο φαγητό, λερώνεται υπερβολικά ή τρώει μόνο συγκεκριμένες τροφές/ υφές

Διασπάται εύκολα η προσοχή του, ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μία δραστηριότητα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μεταβεί σε άλλη

• Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα

• Δυσκολεύεται να πιάσει σωστά το μολύβι

• Γράφει με υπερβολική πίεση στο χαρτί ή πολύ απαλά, ο γραφικός του χαρακτήρας είναι κακός

• Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διάστημα μεταξύ γραμμάτων και λέξεων, δυσκολεύεται να διακρίνει και αναπαράγει γράμματα

• Κουράζεται εύκολα

• Δεν ακολουθεί προφορικές οδηγίες

• Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση

• Δεν μιμείται

• Δείχνει να μην ακούει όταν του μιλούν

Πηγή: Αmerican Occupational Therapy Association (AOTA)

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση






Διαφήμιση