familylife.gr
Συζητάμε με την Ιωάννα Βαπορίδη, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής!

ioanna-1Η Ιωάννα Βαπορίδη είναι καθηγήτρια φυσικής αγωγής. Έχει εκπαιδευτεί στην Αγγλία, στο aqua yoga για εγκύους το τοκετό και τη λοχεία και είναι η πρώτη που ξεκίνησε να το διδάσκει στην Ελλάδα.

Η γλυκιά Ιωάννα είναι το κατάλληλο πρόσωπο, για να μας λύσει όλες τις απορίες, σχετικά με το aquaRebalance και όχι μόνο...

Συνέντευξη στη Μαρία Σκοπελίτη

Τι είναι το aquaRebalance και πώς γίνεται;

Το Aqua Rebalance είναι μία καινοτόμος μέθοδος ψυχοσωματικής χαλάρωσης μέσα σε ζεστό νερό, που αφορά το σώμα στην ολότητά του. Διαρκεί 45 λεπτά και αρχίζει με τη φάση της χαλάρωσης με οδηγό τη καθηγήτρια φυσικής αγωγής, όπου αφήνεστε σε ένα ευχάριστο πλήθος κινήσεων που επιφέρουν αρμονία.

Στο δεύτερο μέρος, μένοντας πάντα μέσα στο νερό, συζητάτε με την ψυχοθεραπεύτρια για τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις εικόνες που αναδύθηκαν κατά τη διάρκεια της σωματικής χαλάρωσης.

Πως μπορεί να βοηθήσει τη μέλλουσα μαμά;

Απ΄όταν αρχίσαμε να χρησιμοποιούμε αυτή τη μέθοδο, είναι πολλές οι έγκυες γυναίκες που έχουν επωφεληθεί από αυτή τη μορφή σωματικής και ψυχικής χαλάρωσης ως προετοιμασία για τον τοκετό. Αρκετές την έχουν επιλέξει γιατί μεταξύ άλλων ανακουφίσει από τους πόνους της μέσης, ενόχληση που παρουσιάζεται κυρίως προς το τέλος της εγκυμοσύνης και άλλες γιατί νιώθουν την ανάγκη ενδοσκόπησης, για να αντιμετωπίσουν τα αντιφατικά συναισθήματα της εγκυμοσύνης ή το φόβο του τοκετού.

Μiα μόνο συνάντηση η οποία έχει αφιερωθεί παραδείγματος χάριν στο ξεδίπλωμα και την κίνηση της σπονδυλικής στήλης, αρκεί να αισθανθεί μια γυναίκα καλά για μια ολόκληρη εβδομάδα, χωρίς καμία ενόχληση.

Η απόλυτη χαλάρωση που προσφέρει αυτή μέθοδος οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη θερμοκρασία του νερού. Έξω από το νερό λόγω της βαρύτητας η λεκάνη επιβαρύνεται σημαντικά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, εφόσον εμπεριέχει και εκεί μεγαλώνει το έμβρυο. Στο νερό δεν νιώθουμε το βάρος του σώματός μας και έτσι όλο το σκελετικό και μυϊκό σύστημα της εγκύου ξεκουράζεται και ανακουφίζεται.

Το σώμα μας έχει μνήμη των συναισθηματικών τραυμάτων και πολλές φορές αυτά εκδηλώνονται με μορφή πόνων ή εντάσεων.
Οι εγκυμονούσες έχουν τη δυνατότητα με αυτή τη μέθοδο να νιώσουν οι ίδιες, όπως μπορεί να νιώθει το έμβρυο τους καθώς από τη μια καθοδηγούνται σε εμβρυϊκές στάσεις και ταυτόχρονα μπορούν να παλινδρομήσουν συναισθηματικά. Έτσι μητέρα και βρέφος συντονίζονται αβίαστα με ένα υπέροχο τρόπο, σωματικά και ψυχικά μέσα στο νερό.

Σε αυτή τη φάση μπορούν να αναδυθούν διάφορες αναμνήσεις από τη παιδική ηλικία. Το ζεστό νερό και οι κινήσεις οδηγούν σε μια πιο βαθιά και αρμονική αναπνοή. Η αναπνοή παίζει σημαντικό ρόλο στην ισορροπία μας και ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του τοκετού. Ο έλεγχος της αναπνοής και η χαλάρωση, βοηθούν στην ανάδυση συναισθημάτων και αναμνήσεων.

Πόσο κοστίζουν τα μαθήματα AquaRebalance;

Παρ όλο που μία συνεδρία AquaRebalance προϋποθέτει τη χρήση μιας ολόκληρης πισίνας για ένα ατομικό ραντεβού και την παρουσία δύο επαγγελματιών για μια ώρα, το κόστος είναι προσιτό! Η τιμή διαφοροποιείται βέβαια ανάλογα με την χρέωση της πισίνας και από το αν η μέλλουσα μητέρα θα επιλέξει μία μεμονωμένη συνεδρία ή θα προτιμήσει να εντάξει το Aqua Rebalance, σ΄ένα πακέτο προετοιμασίας τοκετού από αυτά που διοργανώνουμε συστηματικά και αφορούν όλο το φάσμα της μητρότητας από την εγκυμοσύνη και την προετοιμασία τοκετού, έως τη λοχεία και τη σχέση μητέρας παιδιού.

Συχνά οι εγκυμονούσες υποφέρουν από πόνους στα πόδια και στη μέση, τι μπορούν να κάνουν για να ανακουφιστούν;

Οι περισσότερες γυναίκες έχουν πόνους στη μέση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και τα πόδια επιβαρύνονται αρκετά από την κατακράτηση υγρών, δυο πράγματα που μπορούμε να τα κατατάξουμε στα φυσικά επακόλουθα της εγκυμοσύνης.

Το aqua yoga θα ήταν ένα είδος άσκησης που θα τις βοηθούσε αρκετά! Το ζεστό νερό και το «μασάζ» που γίνεται στο σώμα καθώς κινείται μέσα σε αυτό θα βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος και θα μειώσει τα οιδήματα και κατ' επέκταση τους πόνους!

Επίσης να τονίσουμε ότι κατά τη διάρκεια του μαθήματος, επειδή η έγκυος βρίσκεται μέσα στο νερό μέχρι τους ώμους, νιώθει μόνο το 10% του σωματικού της βάρους και δεν έχει καθόλου κραδασμούς και επιβαρύνσεις πράγμα που της προσφέρει ιδιαίτερη ευχαρίστηση και ανακούφιση!

Όσον αφορά τη μέση, οι ειδικές ασκήσεις που γίνονται στο μάθημα θα γυμνάσουν λίγο περισσότερο τους ραχιαίους της και τους γλουτούς της και σε συνδυασμό με το ήπιο stretching θα βοηθήσουν αρκετά την βελτίωση της κατάστασής τους!

Πόσο σημαντικές είναι οι αναπνοές κατά την διάρκεια του τοκετού;

Οι αναπνοές είναι γενικά πολύ σημαντικές κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης!!! Γι' αυτό και επιμένω ιδιαίτερα σ' αυτές και κατά τη διάρκεια του μαθήματος, όπου θα βοηθήσουν στην καλύτερη οξυγόνωση των μυών και του εμβρύου κατά τη διάρκεια της άσκησης. Οι αναπνοές όταν γίνονται σωστά μπορούν να γίνουν ιδιαίτερα χαλαρωτικές για το μυϊκό σύστημα της γυναίκας κατά τη διάρκεια του τοκετού.

Θα τη βοηθήσουν να συγκεντρωθεί και να μπορέσει να αντιμετωπίσει καλύτερα την κατάσταση, με αποτέλεσμα να μειώνεται αισθητά ο πόνος αλλά και θα την φέρουν ένα βήμα πιο κοντά στο μωρό της, την ώρα της εξώθησης.

Τελικά το περπάτημα βοηθάει;

Το περπάτημα είναι ο πιο απλός, αποτελεσματικός και ευχάριστος τρόπος άσκησης, που μπορούν να κάνουν όλες οι γυναίκες ανεξαρτήτου μήνα κύησης και φυσικής κατάστασης.

-Αυξάνει το μεταβολισμό, βελτιώνει το πεπτικό σύστημα και βοηθάει στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

-Βελτιώνει την αναπνευστική λειτουργία.

-Βελτιώνει τη διάθεση, ελαττώνει τα επίπεδα του στρες και λειτουργεί κατασταλτικά στην κατάθλιψη.

-Στον τελευταίο μήνα κύησης βοηθάει, όταν γίνεται συστηματικά για να πάρει τη σωστή θέση το έμβρυο για τον τοκετό.

-Στον τοκετό, μειώνει τον πόνο και διευκολύνει την εξέλιξή του.

Πως μπορεί μια νέα μητέρα να χάσει τα κιλά της εγκυμοσύνης εύκολα και γρήγορα;

Ήδη φεύγοντας από το μαιευτήριο η μητέρα έχει χάσει τα περισσότερα κιλά της εγκυμοσύνης. Στη συνέχεια προσέχοντας τη διατροφή της και ακολουθώντας ένα ειδικό πρόγραμμα γυμναστικής για την περίοδο της λοχείας στην αρχή και μπαίνοντας σταδιακά στις προ εγκυμοσύνης αθλητικές της δραστηριότητες τα κιλά θα φύγουν! Είναι όμως πολύ σημαντικό να τονίσουμε στη νέα μητέρα, ότι δεν πρέπει να καταφεύγει σε στερητικές δίαιτες, ιδίως στην αρχή και κυρίως αν θηλάζει.