familylife.gr
To «τρίπτυχο» της εγκυμοσύνης
Ευρετήριο Άρθρου
To «τρίπτυχο» της εγκυμοσύνης
Σελίδα 2
Όλες οι Σελίδες

Ασβέστιο, σίδηρος, φυλλικό οξύ: To «τρίπτυχο» της εγκυμοσύνηςΚατά την κύηση παρατηρείται αύξηση του αριθμού των ερυθρών αιμοσφαιρίων της μητέρας, του όγκου του πλάσματος, των μεσοκυττάριων υγρών, καθώς και αύξηση του βάρους της μήτρας, των μαστών, του εμβρύου,

του πλακούντα και του αμνιακού υγρού. Επομένως μια σταθερή χορήγηση θρεπτικών στοιχείων και θερμίδων είναι απαραίτητη για την ομαλή αύξηση.

 

Της Γιώτας Μίαρη, διαιτολόγου-διατροφολόγου

Η επίδραση μιας ήπιας διατροφικής ανεπάρκειας της μητέρας πάνω στο έμβρυο είναι δύσκολο να καθοριστεί, λόγω της ικανότητας που έχει η μητέρα να χορηγεί θρεπτικά στοιχεία από τους ιστούς της και την ικανότητα του πλακούντα να προσαρμόζεται λειτουργικά σε ένα σχετικά αντίξοο περιβάλλον. Παράλληλα, όμως πιστεύεται ότι, η επιτυχημένη κύηση καθορίζεται σε ένα βαθμό από τη διατροφική κατάσταση της μητέρας πριν από τη σύλληψη.

Η εγκυμοσύνη είναι μια ιδιαίτερη κατάσταση η οποία απαιτεί έναν καλά εφοδιασμένο οργανισμό με θρεπτικά συστατικά της τροφής τόσο για το έμβρυο όσο και για την εγκυμονούσα. Και φυσικά αυτό οφείλει να γίνεται και πριν και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, διότι ένα σώμα με άδειες αποθήκες θρεπτικών συστατικών δεν θα καταφέρει ούτε να σιτίσει μια ακόμη ζωούλα επαρκώς αλλά ούτε και να προστατεύσει το ίδιο της το σώμα..

Αυξημένες διατροφικές ανάγκες

Όσο περνάνε τα χρόνια, όλο και περισσότερο βομβαρδιζόμαστε με φάρμακα και συμπληρώματα, και αναρωτιόμαστε αν πρέπει να τα παίρνουμε ή όχι. Η αλήθεια είναι πως η ιδιαίτερη κατάσταση της εγκυμοσύνης αυξάνει την ανάγκη ορισμένων θρεπτικών συστατικών ώστε να εξασφαλιστεί μια ομαλή εγκυμοσύνη, δηλαδή η παροχή των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών για την ανάπτυξη του εμβρύου αλλά και για την υγεία της μητέρας.

Τα 3 συστατικά που χρειάζεστε

Τα συνηθέστερα θρεπτικά συστατικά τα οποία προτείνουν συμπληρωματικά οι γυναικολόγοι είναι το φυλλικό οξύ, ο σίδηρος και το ασβέστιο. Φυσικά, η λήψη συμπληρωμάτων δεν είναι απαραίτητη όταν η διατροφή μας είναι πλούσια και ισορροπημένη σε θρεπτικά συστατικά. Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να συμβουλευόμαστε το γιατρό μας.

Το φυλλικό οξύ

Το φυλλικό οξύ είναι συνένζυμο στην σύνθεση του DNA, γι'αυτό και οι απαιτήσεις του είναι αυξημένες όταν υπάρχει γρήγορη παραγωγή κυττάρων, όπως συμβαίνει στην εγκυμοσύνη. Το φυλλικό οξύ είναι υψίστης σημασίας για το νευρικό σύστημα, την ομαλή ανάπτυξη του εγκεφάλου και της σπονδυλικής στήλης του εμβρύου. Τα συμπτώματα ανεπάρκειας του φυλλικού οξέος, είναι η µεγαλοβλαστική αναιµία των εγκύων, η γλωσσί¬τιδα, διαταραχές της λειτουργίας του γαστρεντερικού συστήµατος, καθώς και η µειονεκτική σωµατική ανάπτυξη. Πρόσφατες έρευνες, μάλιστα, υποδηλώνουν ότι πι-θανόν να συνυπάρχει και διανοητική επιβάρυνση.

Η έλλειψή του φυλλικού οξέος κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να προκαλέσει ανωμαλίες όπως ατελή σχηματισμό του εγκεφάλου, της σπονδυλικής στήλης, καθώς και επίσης και προβλήματα στον πλακούντα.

Η λήψη συμπληρώματος είναι ιδανική όταν ξεκινάει 3 μήνες πριν τη σύλληψη και κατά το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης.

Ιδανικές πηγές φυλλικού οξέος αποτελούν το συκώτι, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το σπανάκι, το αβοκάντο, τα μαύρα φασόλια, τα τεύτλα, το σέλινο, τα αυγά, τα ψάρια, τα λαχανάκια Βρυξελλών, τα πράσινα λάχανα, το κουνουπίδι, το µα¬ρούλι, τα φασολάκια, ο αρακάς, τα γογγύλια (πράσινα), τα καρύδια, τα εσπεριδοειδή, τα πορτοκάλια, ο χυµός από πορτοκάλι, η σόγια, το ψωμί και τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα καρύδια, το γιαούρτι, η ψητή πατάτα και μπανάνες.



 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση